Algemene vergadering + verkiezingen
donderdag 08 mei 2025 om 18:00
Je moet je eerst inschrijven voor je de locatie te zien krijgt.
Op 8 mei vinden de algemene vergadering en verkiezingen van Kajira plaats! Op deze dag kiezen we het nieuwe bestuur voor het academiejaar 2025-2026 en overlopen we een aantal puntjes. Heb je al puntjes zet deze dan zeker in de agenda zodat we deze kunnen voorbereiden en de nodige tijd kunnen voorzien. We hebben onze tijd ook echt nodig voor de verkiezingen daarom hebben we graag een totaal overzicht van alle onderwerpen die we willen aanhalen.
https://docs.google.com/document/d/1VJnhsQLMFwHq5mO7aMZHAR--SUxRSGObvxXGZ8PDTvM/edit?usp=sharing
Benieuwd naar de verschillende functies en hoe jij kan bijdragen?
Neem een kijkje hieronder voor de verschillende functies!
We hebben op 28 april een infoactiviteit georganiseerd om jullie helemaal wegwijs te maken.
Gemist? Geen paniek: spreek gerust iemand van het huidige bestuur aan, we helpen je graag verder!
Hoe stemmen?
Stemmen gebeurt via jouw Kajira-account. Zorg dus dat je kan inloggen op je gsm, laptop of tablet.
Belangrijk: om stemrecht te hebben, moet je minstens aan 5 activiteiten hebben deelgenomen dit academiejaar!
Hoe kandidaatstelling voor een functie?
Optie 1:
Mail vóór 4 mei naar kajira.gent@gmail.com met:
- Naam
- Leeftijd
- Studentenstatus (nog student? opleiding? studiepunten?)
- Eerdere ervaring binnen verenigingen
- Welke functie(s) je wil opnemen + motivatie
Optie 2:
Stel je ter plaatse kandidaat op de verkiezingsavond zelf! Denk ook dan na over bovenstaande info.
Vragen?
Mail naar kajira.gent@gmail.com of stuur ons een bericht via Facebook!
We kijken ernaar uit om samen met jou Kajira 2025-2026 vorm te geven!
Bestuurs- en medewerkersfuncties
Wil je meer doen dan enkel deelnemen aan activiteiten? Zoek je uitdaging, plezier én een hechte groep? Dan kan je bij ons bestuurs- of medewerker worden!
- Bestuursleden zijn actief betrokken bij de werking van Kajira: ze nemen specifieke functies op, zijn aanwezig op vergaderingen, helpen organiseren en denken actief mee. Bestuursleden hebben stemrecht en krijgen een bestuurslint.
- Medewerkers nemen één duidelijke taak op zich zonder verdere verplichtingen. Ze hebben spreekrecht op vergaderingen, maar geen stemrecht.
Je kan kiezen om één of meerdere functies op te nemen! Neem hieronder een kijkje naar de mogelijke functies!
Statutaire functies (vereist om erkend te zijn als vereniging):
Praeses: Algemeen eindverantwoordelijke. Plant vergaderingen, coördineert het team en waakt over de werking.
Vice-praeses: Ondersteunt de praeses en neemt over bij afwezigheid. Volgt teamtaken en afspraken op.
Penning: Beheert de financiën, maakt verslagen en stelt budgetten op.
Webverantwoordelijke: Beheert de website en zorgt dat alles online draait zoals het hoort.
(Minstens 3 verschillende personen zijn nodig voor deze functies.)
Andere bestuurs- of medewerkersfuncties:
PR-team (deze functie kan door meerdere mensen worden ingevuld!)
Binnen PR zijn er meerdere taken pakketten zoals:
Head of PR:
- Planning communicatie
- Verslag voor vergaderingen
- Artikels uploaden/delen
- Deadlines opvolgen
Promotie team:
- Beheren van sociale media
- Posters en flyers coördineren
- Activiteitspromotie opvolgen
- Community opbouwen & netwerken
Visuals:
- Posters, visuals en memes ontwerpen
- Sponsorbroschures maken
Sponsor:
- Relaties onderhouden
- Sponsors binnenhalen
Recruiter:
- Nieuwe leden werven
- Buddywerking coördineren
- Tafelleiders begeleiden
Event en activiteiten team (deze functies kunnen door meerdere mensen worden ingevuld!)
Binnen Event en activiteiten zijn er meerdere functies pakketten zoals:
Praatavonden
- Coördinatie tafelleiders (coaching, voorbereiding, feedback verzamelen).
- Onderwerpen en vragen voorbereiden voor praatavonden.
Workshops
- Contactenlijst onderhouden.
- PR en relaties uitbouwen.
- Nieuwe ideeën verzamelen voor workshops, lezingen en symposia.
- Jaarplan en strategisch denken.
Activiteiten
- Organiseren van feesten, culturele activiteiten.
- Teambuildings organiseren.
- Meedenken over algemene activiteitenstrategie.
Logistiek
- Locatiebeheer: lokale reservaties voor activiteiten.
- Materiaalbeheer/Opslagbeheerder: beheer en inventaris van Kajira-materiaal.
- Transportverantwoordelijke: transport regelen voor grotere materialen.
IB (Informatiebeheer):
- Overdracht
- Opleidingen opvolgen
- Structuur bewaken & databasebeheer
- Secretaris
Medewerkers functies:
Je hebt twee opties:
- óf je kiest voor een vastomlijnd engagement binnen een specifieke functie of team dat je versterkt,
- óf je gaat voor een algemene rol als Kajira's Little Helper – een manusje-van-alles, een vrolijke vlinder die flexibel inspringt waar nodig.
Inschrijven
Je bent momenteel niet ingelogd. Gebruik het formulier hieronder om je in te schrijven.
Inloggen / Registreren
Je bent momenteel niet ingelogd. Gebruik het formulier hieronder om in te loggen of te registreren.